Tips voor koffiebranders en koffieleveranciers tijdens de corona crisis

koffiebranders en leveranciers verliezen out-of-home koffie omzet

Zoals de meeste sectoren heeft ook de koffiesector last van de corona crisis en de intelligente lockdown. Hoewel de afzet van koffie voor thuis waarschijnlijk niet veel te leiden heeft of wellicht zelfs wat stijgt, zal de out of home markt voor het grootste gedeelte ingestort zijn. In deze blog delen we de analyse over wat dat voor koffiebranders en andere koffie leveranciers betekent. We geven ook een aantal tips op basis van bestaande inspirerende initiatieven.

“Tips voor koffiebranders en koffieleveranciers tijdens de corona crisis” verder lezen

Kansen voor de foodsector tijdens en na de corona crisis

Iedereen snapt dat behalve alle verschrikkelijke medische gevolgen van het Covid-19 virus, de lockdown maatregelen enorme gevolgen hebben op hoe wij aan ons eten komen. In deze blog vat ik de huidige ontwikkelingen als gevolg van de corona crisis in de foodsector samen. Ik zoom in op de problemen, maatregelen om de schade te beperken én de mogelijke kansen die deze corona crisis biedt.

Winnaars & verliezers tijdens Corona Crisis in de foodsector (consumer)

foodsector in de corona crisis - verschuivingen van offline naar online
Onderzoek ABN AMRO – groei en daling omzet consumenten omzet per kanaal
“Kansen voor de foodsector tijdens en na de corona crisis” verder lezen

Hoe voorkom en identificeer ik straffen door Google?

Panguin Analyse

Wanneer je relatief nieuw bent in de wereld van de digitale marketing en met name SEO, dan komt er nogal wat op je af. Voor buitenstaanders kan SEO behoorlijk complex lijken en in sommige gevallen is dat ook zo, maar het is een geruststellende gedachte dat alles gebaseerd is op logica en relatief eenvoudig te begrijpen is wanneer je je hierin verdiept. Wat niet bepaald helpt, vooral bij starters, zijn de terminologieën en de voortdurend veranderende trends. Google is altijd bezig met het aanpassen en verbeteren van algoritmes en strategieën en soms kan dit weleens demotiverend werken. Wanneer dit gebeurt, troost je dan met de gedachte dat ook ervaren SEO-specialisten regelmatig overvallen worden door nieuwe trends en ontwikkelingen en je niet de enige bent die hiermee worstelt. Om ervoor te zorgen dat jouw strategie direct zo optimaal mogelijk werkt en je geen last krijgt van zogenaamde straffen van Google helpen we je graag met wat meer inzicht en informatie met betrekking tot het zogenaamde penalty-beleid van Google. Wanneer je, voor je aan de slag gaat over deze informatie beschikt dan kan dit behoorlijk wat tijdwinst opleveren en ervoor zorgen dat je sancties op tijd aan ziet komen en preventief kan handelen.

“Hoe voorkom en identificeer ik straffen door Google?” verder lezen

B2B E-Commerce Webinar

Ben jij benieuwd hoe de toekomst van B2B E-commerce eruit ziet? Wil jij de zakelijke klant leren kennen? Sterker nog: wil jij weten welke factoren een rol spelen in het aankoopgedrag van b2b inkopers? Kijk snel de opname van ons B2B e-commere webinar samen met PostNL en Thuiswinkel Zakelijk.

Of wil jij nu al meer te weten komen over B2B E-commerce en wat wij voor jou kunnen betekenen? Klik dan op onderstaande button.

Verbeter de customer journey met goede landingspagina’s

Stel je eens voor: je bent op zoek naar een nieuwe tuinset van merk X. Via Google zoek je naar “tuinset merk X kopen” en het eerste zoekresultaat is een advertentie van een bedrijf dat tuinsets van merk X verkoopt. Je klikt op de advertentie, maar je belandt op de home pagina van het bedrijf. Je moet dus vervolgens zelf gaan zoeken naar de tuinsets van merk X. Grote kans dat je terugkeert naar Google en het volgende zoekresultaat aanklikt, toch? Dit is een gemiste kans, aangezien de zoeker geïnteresseerd is in het aanschaffen van een product. Een goede landingspagina, de pagina waarop een bezoeker als eerste “landt” op jouw webshop, is daarom essentieel voor de verhoging van de conversie.

“Verbeter de customer journey met goede landingspagina’s” verder lezen