Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

De mening van zakelijke inkopers is duidelijk, want uit een recent onderzoek blijkt dat 80% van hen tegenwoordig verlangt naar een online ondersteuning en hulpservice binnen een webshop. Bedrijven die zich richten op online koopervaringen voor de inkopers, ervaren dat hun conversie verhoogd wordt en dat ze een hogere omzet behalen. Klinkt goed toch?

Met de digital sales rooms, kun je jouw e-commerce platform geheel herinrichten door gemakkelijk een perfect, digitaal verkoopkanaal op te zetten. Hierdoor kun je moeiteloos contact zoeken met je klanten, je verkoopcyclus versnellen en de deur naar het volgende niveau in het B2B-landschap openen. Eigenlijk persoonlijke verkoop, maar dan online.

Wat zijn deze Shopware Digital Sales Rooms?

Vaak is het zo dat bedrijven, die zich focussen op de B2B-wereld, een keuze moeten maken tussen hoge verkoopaantallen of een persoonlijke aanpak richting klanten. Doordat de inkopers aangeven te verlangen naar een persoonlijke aanpak en een aantal bedrijven de hoogste verkoopaantallen willen halen, ontstaat er een mismatch.

Hier bieden de Shopware Digital Sales Rooms een uitkomst. Zo wordt het voor bedrijven gemakkelijk om een grote groep inkopers een persoonlijke aanpak te bieden, zonder in te leveren op het aantal verkopen. Hierdoor wordt een brug gebouwd tussen de wensen van beiden groepen.

Zo verkoopt Tamaris schoenen ook persoonlijk via Digital Sales rooms. Felix Schmalenberger is een boardmember van Tamaris en zegt: ‘’De impact van ‘digital sales rooms’ als de aanjager van innovatie is erg imposant. Zo revolutioneert het de manier waarop we richting de sales aankijken in zijn breedste zin. Deze ‘digital sales rooms’ geven ons een unieke mogelijkheid om exceptionele klantervaringen te kunnen bieden’’. 

Versterk de kracht van je sales

Met de digital sales rooms worden de bedrijfsprocessen gladgestreken en gestroomlijnd. Hierdoor kun je als bedrijf afscheid nemen van onnodig papierwerk, langdradig mailverkeer en saaie meetings op locatie. Met maar een paar klikken binnen de digital sales rooms kunnen B2B bedrijven hun producten tonen, passende aanbiedingen tonen aan de juiste klanten en het contact aangaan met hun klanten. 

Ervaar een hoger niveau aan digitale samenwerkingen.

Verbeter je klantengagement met de begeleide modus van de ‘digital sales rooms’. Hiermee kom je moeiteloos, op afstand, in contact met je klanten. Hierdoor vermijd je de onnodige reistijden richting de klant en hoef je geen real life ontmoetingen meer op te zetten. Deze op maat gemaakte oplossing, voor de producten die wat ondersteuning nodig hebben, kan jouw B2B bedrijf naar een volgend succesniveau tillen.

Zo werkt het:

Verbeter de klantervaring

Personaliseer jouw klantervaringen door gepersonaliseerde promoties en content die aansluit op de klant zijn behoefte, aan te bieden. Met de modus van de digital sales rooms waarbij je alle touwtjes in handen hebt kunnen klanten nu moeiteloos door hun gepersonaliseerde aanbiedingen heen scrollen.

Hoe werkt het?

De voordelen van de digital sales rooms op een rijtje

Verhoogde engagement en conversie
Gepersonaliseerde video-assistenten verbeteren de interactieve en gepersonaliseerde klantervaring.

Op maat gemaakte prijzen en aanbevelingen
Biedt je klanten gepersonaliseerde prijzen en aanbevelingen aan de hand van hun wensen om de deal snel rond te maken.

Geoptimaliseerde efficiënte op het gebied van kosten en tijd
Vervang de meetings op locatie met videomeetings om tijd, moeite en reiskosten te besparen.

Moeiteloze integratie
Integreer de digital sales rooms moeiteloos in jouw bedrijf om een betere klantervaring te genereren.

Gemoderniseerde kijk op sales
Stroomlijn jouw B2B sales door het vervangen van oude PDF-facturatie en geprinte catalogussen om print- en distributiekosten te besparen.

Gericht advies om retouren te verminderen
Biedt goed en gericht advies om niet-afgeronde bestellingen en retouren te verminderen en de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen. 

Digital Sales Rooms in actie voor Tamaris

De Wortmann Group, bekend om verschillende merken waaronder Tamaris, Marco Tozzi, S. Oliver en meer, is een van de grootste schoenenproducenten en schoenen-distributeurs in Europa en wordt gezien als de marktleider van vrouwenschoenen. 

Tamaris maakt al enige tijd gebruik van de digital sales rooms. En dit bevalt enorm goed!

Bekijk de video om te zien hoe Tamaris hun efficiëntie en klantgerichtheid in stand houdt ondanks dat ze steeds meer klanten per saleswerknemer hebben.


Ben jij geïnteresseerd in de diensten van Shopware? Neem dan contact met ons op!