Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

E-commerce succes manager wanted

The easiest and most powerful way to increase customer loyalty is really very simple. Make your customers happy.

Kevin Stirtz

Ben jij super geïnteresseerd in e-commerce en vind je het cool om samen met klanten hun webshop nog succesvoller te maken? Spar je graag met klanten en je development team? Word je gelukkig als je een manier gevonden hebt om de omzet verder te boosten of de conversie te verbeteren?

Zie jij jezelf van kop tot staart een ontwikkelproject leiden? Wacht dan niet, wij zoeken jou!

Ben je een recruiter en heb je hele leuke e-commerce succes managers voor ons in je portefeuille? Kssssst! Wegwezen! We’ve got this covered!

Waarom zijn we eigenlijk op zoek naar een e-commerce succes manager?

We hebben creatieve klanten met ideeën die uitgewerkt mogen worden of die op jouw briljante ideeën wachten. Wij zijn een team van ongeveer 35 man met de ambitie om te blijven groeien. Wij hebben een belangrijk doel voor ogen. We willen onze klant online marktleider maken. Ons e-commerce project management team heeft versterking nodig en jij mag ons daarbij helpen.

Wij hebben drie belangrijke speerpunten waarin jij je thuis moet voelen:

  1. KWALITEIT Wij leveren geen rommel. We willen dat onze klanten online marktleider worden. Dus als iets niet goed genoeg is, dan is het dus nog niet af. Je begrijpt dat het niet alleen moet werken, het moet ook snel werken, het moet handig werken voor de klant maar ook voor zijn klanten. Kortom we gaan voor de tien!
  2. INNOVATIE We willen bezig zijn met nieuwe gave technieken en ideeën zoals bijvoorbeeld Elasticsearch. Daarbij verwachten we ook jouw input. Jouw ideeën zijn belangrijk. Weet je iets gaafs, dan gaan wij kijken of we hierin tijd investeren, zodat jij of een collega ermee aan de slag kan gaan. We gaan uit van jouw proactieve houding. Natuurlijk houd je hierbij commerciële doelstellingen in de gaten. Er moet ook brood op de plank komen.
  3. PLEZIER We zijn allemaal anders, maar toch één team.  We helpen elkaar en bouwen samen mooie dingen. We snappen onze klant en bouwen bij voorkeur ook een hele goede langdurige band op. En héél belangrijk…. We willen ook weleens  kunnen lachen!

Wat betekent het om e-commerce succes manager bij H1 te zijn?

De e-commerce succes manager is dé sparringpartner voor onze klant met een lopende webshop/site. Je zorgt ervoor dat wij helpen (daar waar onze expertise ligt) om de klant succesvol te laten worden, en legt de nadruk op het zo goed en efficiënt/winstgevend af te ronden van het project met een hoge klanttevredenheid.

Je managet een (nieuw) project van begin tot eind, je maakt het projectplan en bespreekt het plan van aanpak met de klant. Je overziet nieuwe en lopende issues voor een klant en weet altijd wat er speelt. Verder is het van belang dat je een warme band met de klant opbouwt en de business snapt. Je komt met nieuwe ideeën die de extra verkoop van functionaliteiten stimuleren.

Daarnaast bewaak je kwaliteit, budget en planning en houd je je bezig met de juiste projectdocumentatie. Je test voor oplevering aan de klant, stemt intern/extern af en zorgt uiteindelijk voor een correcte overdracht aan de support organisatie.

Wie is H1 group?

Bij H1 Group leveren we écht goede online oplossingen die onze klanten succesvol maken. Daar worden we blij en trots van. Ons team van circa 35 personen werkt onder de volgende labels: H1 Webdevelopment, Supportdesk, DP Creative, Communicatie voor Makelaars, Magetrain en sinds kort Next Fysio.

We ontwerpen, bouwen en onderhouden e-commerce platforms voor onze klanten op basis van Shopware en Magento. We realiseren websites op basis van WordPress. We implementeren PIM systemen op basis van Pimcore. We integreren onze oplossingen met o.a. ERP oplossingen van derden.

Onze ambitie: Big, Hairy, Audacious Goal

BHAG H1 Webdevelopment:
Over 5 jaar staat H1 bekend als het beste Agency voor Shopware, zowel door klanten, partners, concurrenten als Shopware zelf.

BHAG Supportdesk:
Over 5 jaar staat Supportdesk bekend als de beste supportpartij voor Magento en Shopware, zowel door klanten, partners en concurrenten. Heb je een Shopware of Magento probleem: → even SupportDesk bellen.

BHAG H1 Group:
Over 5 jaar is de H1 Group het beste en leukste Agency om voor te werken.
Deze BHAG’s zorgen ervoor dat we een uitmuntende kwaliteit willen leveren op een dusdanig manier dat iedereen daar heel vrolijk van wordt.

Een typische werkdag

Het is vrijdag, je start je laptop op, een kort praatje met wat collega’s en dan aan de slag. Een snelle scan in je mail en Slack of er iets belangrijks tussen zit. Eén van je klanten heeft een interessant idee dat hij graag wilt bespreken. Je plant direct een call in, zodat je later op de dag kunt bellen.

JIRA, de team collaboration software tool waarmee wij werken, gebruik je om te checken of alle uren nog binnen scope vallen en je team bezig is geweest met de juiste taken. Je checkt met behulp van het Kanban board in JIRA welke issues vandaag prioriteit hebben. Je bekijkt een A/B-test die je de afgelopen weken hebt uitgevoerd voor één van je klanten. Het ziet er naar uit dat de nieuwe versie iets beter converteert, maar een wat lagere gemiddelde orderwaarde heeft. Om er echt iets van te kunnen zeggen heb je nog wat extra traffic nodig. Je informeert je klant via Slack over de tussentijdse resultaten.

Om 10:00 uur is er een stand up meeting van maximaal 15 minuten. Je luistert naar de developers uit je team over wat zij de dag ervoor hebben afgerond en wat ze vandaag gaan afronden. Je checkt of de prioriteiten goed liggen. Je wijst er nogmaals op dat maandag de deadline voor livegang is en dat je vanmiddag al wil testen.

Na de meeting overleg je met de salesmanager. Zij heeft een leuke potentiële klant waarvoor er een hele mooie nieuwe webshop ontwikkeld moet worden. Je kijkt in de planning en je vertelt haar dat jouw team volgende week al kan beginnen. Je hebt contact met wat klanten over de voortgang van hun projecten. Je bestelt een taartje voor een klant en je eigen team. 30% meer omzet.. dat mag gevierd worden!

Even snel spieken in het Google analytics account van je klant, daar loopt de conversie naar beneden en ziet in de kassa trechter dat veel bezoekers afhaken bij het registratie formulier. Je stelt Hotjar in om deze pagina te monitoren zodat je die snel uitgebreid kan analyseren. Je developers hebben elkaars code getest en hebben de test server opgezet. Voordat je je klant informeert, test je zelf ook nog even. De klant is blij. Ruim op tijd opgeleverd en zijn team gaat ook nog testen, zodat alles op maandag live kan gaan. Een mooie afsluiter van de week.

17:00 uur, biertje! (kraanwater mag ook).

Onze kernwaarden

  • Wij zijn allemaal anders, maar wel één team.
  • We zijn nieuwsgierig en innovatief.
  • We zijn proactief en maken ons eigenaar.
  • We snappen de klant.
  • We gaan voor de 10!

Wie ben jij dan?

  • Je bent enthousiast en proactief; jij bent een go-getter.
  • Je bent super nieuwsgierig en blijft altijd leren.
  • Je hebt minimaal HBO of WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt analytisch vermogen, waardoor je snel de processen, doelstellingen, situaties bij de klant begrijpt en met je collega’s tot de best passende oplossing komt.
  • Je bent bekend met de diverse platformen en hebt kennis van de diverse systemen en software.
  • Je beschikt over een probleemoplossend vermogen, je bent goed in staat het overzicht te bewaren en weet prioriteiten te stellen.
  • Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en weet rust in stressvolle situaties te creëren.  
  • Je bent de spin in control en beheert het algehele proces.  
  • Je beschikt over sterke Nederlandse communicatie vaardigheden. 
  • Als je ervaring hebt met ontwikkeling van e-commerce gerelateerde oplossingen, of vergelijkbare bedrijfssoftware zoals ERP of PIM systemen, dan is dat een pré. Denk hierbij aan Shopware, Pimcore, Magento en WordPress.

Wij bieden jou:

  • Een marktconform salaris, reiskostenvergoeding en 25 vakantiedagen.
  • Een hecht team met 35 gezellige collega’s.
  • Een laptop en accessoires naar keuze.
  • Tijd en budget voor mooie trainingen.
  • Werken in de ECE startup hub in de Rotterdam Science Tower.
  • Flexplek in ons kantoor met uitzicht op de Rotterdamse haven, maar thuiswerken kan natuurlijk ook.
  • DoMiBo met alle ECE startups in onze eigen bar.
  • VrijMiBo en (bijna) maandelijkse (sport)uitjes met het hele team!

Hoe nu verder?

  • Stuur je recente CV en korte motivatie t.a.v. Nissrine Kohen
  • Een korte telefonische kennismaking om te checken of de vacature bij je past.
  • Het eerste interview  – We leren je véél beter kennen en begrijpen dan welke relevante skills je hebt.
  • De case – Je werkt een aan een case gebaseerd op een veel voorkomende situatie in de project management rol. 
  • Het tweede interview met 2 directieleden. – We checken of je persoonlijkheid binnen de rol en de organisatie past.
  • De referentiecheck – natuurlijk nemen we even contact op met een vorige werkgever.
  • Ben jij en zijn wij nog steeds enthousiast? Dan doen we je een mooi voorstel!

Via de knop hieronder kun je direct solliciteren op de vacature. Vergeet niet je motivatie en cv mee te sturen. Dat zou anders een gemiste kans zijn natuurlijk.