Koppeling met MailChimp: wat zijn de voordelen?

Het is niet gemakkelijk om nieuwe klanten voor je te winnen en daarom is het behouden van je bestaande klanten des te belangrijker. Een manier om loyaliteit te winnen en meer omzet te genereren uit je bestaande klanten, is door het sturen van mailings.

Waarom MailChimp?

Met enkel een nieuwsbrief zul je je klant niet (opnieuw) over de streep trekken; daar zijn persoonlijkere mailings voor nodig. Maar hoe lastig is het om het gedrag van je klanten in de gaten te houden en daar op in te spelen, als je als webwinkelier al zo veel andere dingen aan je hoofd hebt? MailChimp biedt je daarom een zogenaamde ‘second brain’ en doet het denkwerk voor jou met behulp van marketing automations.

MailChimp is een veelgebruikte tool om mailings te versturen. MailChimp is erg gemakkelijk in gebruik en levert uitgebreide rapportages van de resultaten van je mailings. Toch zijn het vooral de marketing automations die het grote verschil maken.

Wat zijn de voordelen van een koppeling met MailChimp?

De basiskoppeling van je webshop met MailChimp zorgt ervoor dat de e-mailadressen van je klanten die een order hebben geplaatst (en toestemming hebben gegeven) én bezoekers die zich inschrijven voor je nieuwsbrief automatisch naar een lijst in MailChimp worden doorgestuurd. Naar deze lijst kun je vervolgens mailings sturen met MailChimp.

Met onze uitgebreide MailChimp Brain koppeling sturen we veel meer gegevens vanuit je webshop door naar MailChimp, zoals klantgegevens, ordergegevens, productgegevens en verlaten winkelmandjes.

Op basis van deze gegevens kun je specifieke en gepersonaliseerde mailings sturen, eenmalig of zelfs volledig geautomatiseerd (automations). Denk dan aan:

  • verlaten winkelmandje mailing: wanneer er nog artikelen in het winkelmandje zitten, maar niet zijn betaald, kun je de klant na x uur een e-mail sturen
  • merken follow-up: een klant heeft een product van een bepaald merk gekocht en wanneer de nieuwe collectie binnen is, krijgt deze klant een e-mail
  • product follow-up: een klant heeft een product gekocht en na x weken stuur je een e-mail met de vraag of het product bevalt
  • kom terug mailing: nadat een klant x maanden niets heeft gekocht, stuur je deze een leuke aanbieding
  • loyaliteitsmailing: wanneer een klant x euro heeft uitgegeven in je webshop, stuur je deze een kortingsbon
  • dripcampaign (vervolg e-mails): naar aanleiding van bepaalde acties van klanten (trigger) zoals het klikken op een link in een voorgaande mailing of het ontvangen van een eerdere mailing, krijgt de klant een vervolg e-mail. Je kunt ontvangers toevoegen aan de dripcampaign en dus automatisch, op basis van bepaalde triggers, meerdere mailings na elkaar sturen.

Daarnaast kun je eenvoudig A/B-testen uitvoeren en uitgebreide analyses zodat je precies weet wat je in het vervolg anders of juist hetzelfde moet doen.

Hoe werkt de Brain koppeling?

Met behulp van de koppeling zijn we in staat al je huidige klanten in te laden in MailChimp; zowel subscribers (abonnees op je nieuwsbrief) als transactional subscribers (klanten die iets hebben besteld of in het winkelmandje gedaan).

Ook alle producten kunnen dankzij de koppeling worden ingeladen in MailChimp. Op deze manier kun je de producten gemakkelijk toevoegen aan een mailing. Daarnaast kan MailChimp door middel van een algoritme aanbevolen producten voor je klant achterhalen en ook deze kun je eenvoudig in een mailing meesturen.

Wanneer we de koppeling bouwen, worden je huidige orders uit je webshop eenmalig ingeladen en alle nieuwe orders worden direct ingeschoten bij MailChimp. Zo kun je altijd up-to-date orderinformatie gebruiken voor je automations.

MailChimp Vliegende Start Pakket

Wil jij je webshop koppelen met MailChimp en gebruik maken van bovenstaande functies? Misschien is ons MailChimp Vliegende Start Pakket dan iets voor jou! Je krijgt dan:

  • De basisimplementatie
  • Een e-mailtemplate passend bij jouw huisstijl
  • 8 uur voor het instellen van 2 automations naar keuze
  • Speedcursus MailChimp

Interesse? Neem snel contact met ons op via het contactformulier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *