Mobiele app voor je webshop: waarom wel of niet?

Shoppen via de mobiele telefoon, ook wel m-commerce genoemd, neemt nog lang niet in populariteit af. Het is daarom van groot belang dat de bezoekers ook via hun smartphone de optimale ervaring hebben in je webshop. Sommige webshops krijgen daarom een bijbehorende app. Maar is dat ook voor jouw shop de beste keuze?

Waarom wel?

Het grote voordeel van een mobiele applicatie is dat je shop zich op de telefoon van je klant bevindt. Je klant komt daardoor (onbewust) de hele dag in aanraking met jouw webshop. Bovendien stimuleert het een volgende aankoop, omdat bestellen via een app vaak erg gemakkelijk is voor de klant. Daarnaast kun je met een app ook pushberichten versturen, waarmee je klanten naar je webshop kunt lokken.

Waarom niet?

Dat betekent niet dat iedereen blindelings moet kiezen voor een app. Denk er goed over na of een applicatie wel relevant is voor jouw webshop, want het is een grote investering; zowel qua tijd als geld. De applicatie moet voor verschillende platformen worden gebouwd en ook regelmatig worden onderhouden. Heb je heel veel en regelmatig bezoekers in je mobiele webshop? Dan kan het een goede keuze zijn om een app te laten bouwen. Heb je iets van toegevoegde waarde te bieden met je applicatie? Een beleving of extra functie? Zonder deze toegevoegde waarde voor je klant, is de drempel om de app daadwerkelijk te downloaden waarschijnlijk te hoog en kun je beter kiezen voor een responsive design.

Succesverhalen

Er zijn veel succesvolle voorbeelden van apps te noemen. Zalando krijgt ruim 90% van hun mobiele omzet binnen via hun app en Bol.com ontdekte dat hun klanten 20-30% meer besteden via hun app. Ikea maakt het met hun app door middel van augmented reality mogelijk om meubels in je huis te plaatsen: een duidelijke toegevoegde waarde. Zelf bouwden we een mobiele app voor BimBimBikes.

Denk je dat een mobiele app de geschikte oplossing is voor jouw webshop? Neem contact op met ons via het contactformulier, dan kunnen we er samen over sparren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *