H1

Wij maken jou online marktleider

Wij zijn Optiply partner

Ben je op zoek naar een geschikte partner om het inkoopproces van je bedrijf te optimaliseren? Optiply kan door middel van verzamelde data jouw inkoopproces automatiseren en zorgen dat je nooit zonder voorraad komt te zitten. In de naam staat het eigenlijk al: ”Optimise your supply” Altijd, op het juiste moment en met de perfecte hoeveelheid, met één klik besteld bij de leverancier. Inkopen op autopilot noemen we dat.

Over Optiply

Het onderhouden van een webshop is heel leuk maar kan veel tijd kosten, vooral het inkopen. Optiply realiseerde zich dat veel webshops veel efficiënter kunnen inkopen. Met het motto “niet harder werken, maar slimmer” willen zij het inkoopproces makkelijker en duurzamer maken. Om dit voor elkaar te krijgen heeft het bedrijf een algoritme ontwikkeld om niet alleen hen, maar ook andere shops heel wat tijd en geld te besparen.  Al meer dan 400 webshops maken hier tot op heden gebruik van en hebben hun supply chain verduurzaamd.

Voordelen van Optiply

Geautomatiseerd inkoopproces

  • Het algoritme maakt data gedreven keuzes, hierdoor sluit de inkoop van je bedrijf aan bij de trends, ontwikkelingen en koopgedrag van je klanten.

  • De voorraad verlaagd met gemiddeld 26% (omdat het algoritme de voorraad in de gaten houdt en berekent hoeveel je nodig hebt). Hierdoor voorkom je overtollige voorraad, verbetert je cash-flow en kan je bedrijf nog sneller groeien

  • Voorkom het verkopen van een nee door het verhogen van je productbeschikbaarheid. Op deze manier voorkom je dat klanten misgrijpen en gaan shoppen bij de concurrent.

Voorraadoptimalisatie

  • Verlaag je kosten en voorkom overtollige voorraad.
  • Verlaag je inkoopkosten door in te kopen bij de leverancier die het beste bij je bedrijf past.
  • Verhoog je omzet door optimalisatie van je productbeschikbaarheid en laat je bedrijf groeien.
  • Door slim in te kopen heb je minder opslag ruimte nodig.

Verlaag inkoopkosten

  • Ontvang altijd de beste prijs voor de nodige hoeveelheid.
  • Door een geautomatiseerd inkoopproces bespaar je veel tijd.
  • Focus op leveranciers die betrouwbaar zijn en verhoog de gehele leverbetrouwbaarheid.
 

Eenvoudig binnen 5 stappen geregeld

    1. Integreer je platform Koppel je ERP, WMS of eigen API met Optiply. Laad data zoals verkoopgeschiedenis, product en leveranciersinformatie automatisch en gemakkelijk in.

    2. Stel Optiply in Bepaalde de instellingen die je nodig hebt voor meer voorraadcontrole, leverbetrouwbaarheid en een betrouwbaar inkoopadvies.

    3. Optiply berekend Terwijl het AI-inkoopalgoritme aan de hand van meer dan 40 analyses een inkoopadvies bepaalt, kun jij andere zaken oppakken. Zelf wikken en afwegen is niet meer nodig.

    4. Check je inkoopadvies Check je inkoopadvies en pas aan waar nodig. Zo blijf jij grip houden op je inkopen en voorraad.

    5. Verzend order en klaar! Druk op ‘order bevestigen’ en je bent klaar. Terwijl jij op je levering wacht, kun je weer makkelijk en snel een nieuwe inkooporder klaarzetten.

Wat kan Optiply voor jou betekenen?


Optiply helpt je vooral bij het besparen van tijd, geld en ruimte. Door het inkoopproces te automatiseren kunt u zich focussen op belangrijkere zaken binnen je bedrijf. Een ondernemer heeft het tenslotte al druk genoeg!


klaviyo logo

Wat kunnen wij als Optiply partner voor je doen?

Wij kunnen de integratie van Optiply voor jou verzorgen en testen. Daarnaast denken we graag met je mee in alle mogelijkheden en helpen we waar nodig bij het instellen. Samen met jou kijken we wat er nodig is.

Meer weten?

We praten graag met je verder!