Hoe voorkom en identificeer ik straffen door Google?

Panguin Analyse

Wanneer je relatief nieuw bent in de wereld van de digitale marketing en met name SEO, dan komt er nogal wat op je af. Voor buitenstaanders kan SEO behoorlijk complex lijken en in sommige gevallen is dat ook zo, maar het is een geruststellende gedachte dat alles gebaseerd is op logica en relatief eenvoudig te begrijpen is wanneer je je hierin verdiept. Wat niet bepaald helpt, vooral bij starters, zijn de terminologieën en de voortdurend veranderende trends. Google is altijd bezig met het aanpassen en verbeteren van algoritmes en strategieën en soms kan dit weleens demotiverend werken. Wanneer dit gebeurt, troost je dan met de gedachte dat ook ervaren SEO-specialisten regelmatig overvallen worden door nieuwe trends en ontwikkelingen en je niet de enige bent die hiermee worstelt. Om ervoor te zorgen dat jouw strategie direct zo optimaal mogelijk werkt en je geen last krijgt van zogenaamde straffen van Google helpen we je graag met wat meer inzicht en informatie met betrekking tot het zogenaamde penalty-beleid van Google. Wanneer je, voor je aan de slag gaat over deze informatie beschikt dan kan dit behoorlijk wat tijdwinst opleveren en ervoor zorgen dat je sancties op tijd aan ziet komen en preventief kan handelen.

“Hoe voorkom en identificeer ik straffen door Google?” verder lezen

Verbeter de customer journey met goede landingspagina’s

Stel je eens voor: je bent op zoek naar een nieuwe tuinset van merk X. Via Google zoek je naar “tuinset merk X kopen” en het eerste zoekresultaat is een advertentie van een bedrijf dat tuinsets van merk X verkoopt. Je klikt op de advertentie, maar je belandt op de home pagina van het bedrijf. Je moet dus vervolgens zelf gaan zoeken naar de tuinsets van merk X. Grote kans dat je terugkeert naar Google en het volgende zoekresultaat aanklikt, toch? Dit is een gemiste kans, aangezien de zoeker geïnteresseerd is in het aanschaffen van een product. Een goede landingspagina, de pagina waarop een bezoeker als eerste “landt” op jouw webshop, is daarom essentieel voor de verhoging van de conversie.

“Verbeter de customer journey met goede landingspagina’s” verder lezen

Onderscheid je van de concurrent: bied de beste prijs (gratis scan!)

Er zijn verschillende punten waarop je je kunt onderscheiden van je concurrent. Behalve de beste service, kwaliteit of keuze, wil je je klanten ook de beste prijs aanbieden. Dan moet je natuurlijk wel weten voor welke prijs je concurrent zijn producten aanbiedt. Gelukkig hebben wij hier een goede oplossing voor: de Emendis Webshop Prijs Scan. Krijg nu de eerste 2 maanden ter waarde van €100 gratis! Hoe? Lees snel verder.

“Onderscheid je van de concurrent: bied de beste prijs (gratis scan!)” verder lezen

Stylen van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop

Heb jij een webshop? Dan is de kans groot dat je vanuit je webshop een aantal e-mails uitstuurt naar je klanten. Bedenk je nu even hoe die e-mails eruitzien. Is dit in lijn met je huisstijl? Zijn de e-mails responsive? Is het leuk om te zien voor je klanten? Nee? Lees dan snel verder over het stylen van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop!

“Stylen van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop” verder lezen