
Wij implementeren, optimaliseren, koppelen en onderhouden PIM, DAM en MDM systemen. Zo kunnen onze klanten makkelijk en efficiënt data uit allerlei bronnen verzamelen. Ze besparen enorm veel tijd bij het organiseren en standaardiseren van product data. Zonder tijdsverlies publiceren ze exact de juiste informatie, handleidingen, afbeeldingen en video’s op de juiste webshop of marktplaats.
Ze hebben altijd direct de juiste info en afbeelding klaar voor de vormgevers van hun catalogi en folders.Ze besparen hun dealers en wederverkopers veel tijd door hen geautomatiseerd te voorzien van product info en digital assets.
Kortom, onze klanten maken hun klanten blij met de juiste informatie en doen dat sneller en efficienter dan hun concurrenten.
We implementeerden PIM, DAM en MDM systemen voor producenten, groothandels en retailers. Zo werd het voor retailer Duijvestein veel makkelijker om altijd als eerste een nieuwe collectie online te zetten. En bespaart Florensis 30% van de tijd bij het databeheer van hun zeer diverse planten supply chain.
Binnen H1 hebben we gespecialiseerde developers op het gebied van PIM. Jarenlange ervaring en veel cases zorgen ervoor dat zij met goede oplossingen komen. Met onze partners staan we in voor kwaliteit en wij helpen jou bij de keuze voor een geschikt PIM systeem.
Waarom heb je een PIM systeem nodig? Dat leggen we je graag kort, maar krachtig uit:
Kortom het kost je heel veel tijd om je productinformatie op een goede manier te publiceren en je twijfelt of je altijd wel de meest complete versie op het juiste moment toont? Dan wordt het tijd voor een PIM systeem, eventueel uit te breiden met DAM en MDM functionaliteit.
Binnen de E-Commerce komen PIM systemen vaker voor dan je denkt. Zo ook in ons 16+ jarig bestaan. Onze mensen kennen PIM als geen ander en weten wat er nodig is voor een succesvolle oplevering.
Het opzetten van een Pim systeem gaat echt niet alleen over het neerzetten van een systeem. Het gaat over het begrijpen van data. De structuur, de relaties tussen verschillende attributen, categorieën, digital assets etc. Het gaat ook over het begrijpen van hoe je data aangeleverd krijgt en efficient verzamelt. Het gaat over weten het handig en efficient distribueren van alle product data naar verschillende gebruikers en systemen. Het gaat dus ook over begrip van processen en gebruikers.
En wij merken dat we dat begrip inmiddels hebben. We hebben tevreden klanten en lossen ook problemen op voor andere agencies die er even niet meer uitkomen.
Als trotse partner implementeren wij het zeer schaalbare en flexibele Pimcore en het super gebruiksvriendelijke ergonode. Ook onderhouden we Akeneo implementaties en realiseerden we koppelingen met onder andere Perfion. Meer weten over welke pim systemen er zijn? Lees dan zeker ons artikel over welke PIM software er is.
Kenmerken algemeen
Selectie van de functionaliteiten
Integraties
Kenmerken algemeen
Selectie van de functionaliteiten
Integraties
Benieuwd wie jouw PIM systeem bouwt en inricht? Ontdek ons team en onze PIM heroes of neem direct contact op.
We leren jou en je huidige shop graag kennen. Dat doen we onder het genot van een (digitaal) kopje koffie. We horen graag je wensen en ambities, zodat wij met een goed advies kunnen komen.
Voordat we aan de slag gaan beginnen we met de kick-off. Je maakt kennis met je e-commerce succesmanager en bespreken de planning en aanpak.
We bekijken je huidige datastructuur, je databronnen en de kanalen waar de data heen moet. We brengen in kaart hoe het proces van dataverzameling, verrijking en publicatie in kaart. We evalueren de knelpunten en op basis daarvan bedenken we beste oplossingen, workflows, koppelingen en meer…
In de bouwfase gaat ons team aan de slag met jouw PIM systeem. We gaan volgens het plan van aanpak te werk, installeren de benodigde onderdelen, passen aan waar nodig en configureren het systeem naar wens.
Een belangrijk moment: de livegang van het systeem! Wij regelen een goede voorbereiding en staan op de dag van livegang ook paraat om alles te testen en checken.