Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

Growth hacking

Wat hebben heel veel snel groeiende bedrijven gemeen? Ze doen aan growth hacking! Daarom helpen wij jou daar graag mee. We willen je namelijk het allerliefst helpen om online marktleider te worden in jouw segment.

Wat is growth hacking?

Growth hacking is een werkwijze waarbij je continu kleine experimenten op het gebied van marketing, techniek en usability doet. Bij ieder experiment bedenk je vooraf wat je doelstelling en verwachting voor de groei is. Je voert het experiment uit en als het werkt dan implementeer je het volledig of op nog grotere schaal. Werkt het niet? Dan stop je het of bedenk je waar het aan ligt en pas je het experiment aan. Je herhaalt dit proces continu, zodat je een continue stroom van groeibronnen aanboort.

We maken bij growth hacking dus geen beslissingen op basis van een mening, maar op basis van feiten.

Het growth hacking recept

Growth hacking vergt allereerst de juiste mindset. Een gedeelte van de experimenten gaat werken, een ander gedeelte zal mislukken. Is dat erg? Als één experiment leidt tot honderden procenten omzetgroei, maakt het misschien niet uit dat tien andere experimenten tot niets leiden.

Verder is het belangrijk dat je een team vormt waarin mensen een of meerdere van de volgende rollen invullen:

  • Geweldig creatieve marketeer
  • Conversiegerichte UX (Usability Experience) designer
  • Enthousiaste hardcore programmeur
  • Super analytische data scientist of analist

Omdat de meeste mensen niet al deze rollen kunnen invullen, stellen we graag een team met je samen. Teamleden van ons en van jouw organisatie die elkaar aanvullen. We werken dan zij aan zij aan hetzelfde doel: groei!

Hoe pakken wij growth hacking aan?

Na een goede intake waarbij we jou, je team, je bedrijf en je ambities leren kennen, starten we met een analyse. Op basis van deze analyse maken we een groeiplan. In dit plan staat de doelstelling, een serie experimenten en een voorstel voor de invulling van het team. Bij voorkeur speel ook jij of iemand binnen je organisatie een rol in het team.

Het plan wordt een levend document, omdat we natuurlijk nog niet weten welke experimenten gaan slagen en welke niet. De groeidoelstelling blijft wél staan!

En dan? Experimenteren maar! Bij voorkeur met korte oplevertijden van zo’n 1 à 2 weken. We stemmen regelmatig met elkaar af, waarbij we resultaten analyseren en op basis daarvan de volgende stappen zetten.