In gesprek met Wouter van SupportDesk – Podcast

Wie is Wouter den Otter? Wat is SupportDesk, en wat doen ze? Waar ligt de focus van SupportDesk? Een fusie met H1 (ons), en wat zijn de toekomstplannen?

In deze podcast interviewt Dries de Gelder van het eCommerce Café Wouter den Otter van SupportDesk.

Ondernemen

De podcast begint met het onderwerp ondernemen. Wie is voormalig topsporter Wouter den Otter? En wat zijn de overeenkomsten van topsport met ondernemen. Topsporters zijn heel goed in het focussen op één taak; goede ondernemers delen deze kwaliteit. Probeer maar eens tien taken tegelijk af te ronden.

SupportDesk

Wouter vertelt wat SupportDesk is, wat ze doen en waar ze op dit moment vooral mee bezig zijn. SupportDesk is begonnen als een bedrijf dat alleen Magento webshops bediende. Op dit moment investeert SupportDesk ook veel tijd in het Duitse platform Shopware 6.

Magento stopte op 1 juli 2020 met de support van de Magento 1 webshops. Hierdoor hebben de huidige Magento 1 webshops een potentieel probleem. De webshop eigenaren zouden kunnen migreren naar Magento 2 (duur en complex) of Shopware 6. Voor degenen die niet willen migreren biedt SupportDesk, via partner Mage One, een Magento 1 keep alive pakket aan. Hierin zitten security patches om je Magento 1 webshop veilig te houden.

Fusie met H1 en toekomst van SupportDesk (H1 Group)

Hoewel SupportDesk en H1 als sinds 1 januari samenwerken alsof ze gefuseerd zijn, is op 13 juli 2020 de handtekening bij de notaris gezet. Wouter vergelijkt in de podcast vervolgens zijn voormalige situatie als alleenstaande ondernemer met de huidige synergie van een drietal.

“Hoe ziet de organisatie er over 5 jaar eruit?” vroeg Dries rond het einde van de podcast. Wouters antwoord daarop is dat hij aan de hand van de Scaleup methode met zijn nieuwe partners wil doorgroeien. Zo wordt er gepland om naar 200 personeelsleden door te groeien.

Ook Wouters belang in het detacheringsbedrijf Magetrain wordt ingebracht in de fusie. Magetrain richt zich op dit moment met name op het detacheren van developers. Supportdesk houdt zich bezig met de assessments van de developers én traint jonge developers zodat ze door Magetrain ingezet kunnen worden.

De podcast

Bekijk hieronder de podcast op Youtube of beluister ‘m op Spotify.