Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

De LinkedIn call-to-action update, hoe helpt dit jouw bedrijfspagina?

De nieuwste Linkedin bedrijfspagina update

Vanaf 21 maart 2024 zal LinkedIn zijn nieuwste call-to-action update uitrollen. In deze update zal de call-to-action knop, die rechts in het midden van je profiel staat, aanpasbaar worden.

Deze update kan erg belangrijk en handig zijn voor jouw bedrijfspagina. Zo dient een bedrijfspagina als middel om jouw (potentiële) doelgroep te bereiken en hen in contact te brengen met jouw diensten en/of producten. 

Met de call-to-action LinkedIn update zal jouw bedrijfspagina nog veelzijdiger worden omdat er vanaf dat moment veel meer opties bestaan om in contact te komen met jou of jouw dienst. Dit geeft hierdoor ook direct meer mogelijkheden om de conversies te verhogen,

Momenteel staat op jouw profiel een knop met hierin de tekst “message” of ”bericht”. Deze call-to-action-knop wordt op dit moment gebruikt wanneer je iemand een persoonlijk privé bericht wilt sturen, wat hij direct in zijn inbox ontvangt. Deze desbetreffende knop gaat in deze update dus op de schop. Vanaf dat moment zul jij als gebruiker zelf kunnen kiezen welke call-to-action je in deze knop wilt plaatsen en waarvoor je hem wilt laten dienen.

De volgende opties worden na de update beschikbaar:
– Bezoek website
– Neem contact op
– Meer zien
– Aanmelden
– Registreren
– Bezoek servicepagina
– Geef
– Meldt je als vrijwilliger aan
– Vraag demo aan
– Koop nu

Wat betekent dit voor jou?

Doordat er door de update veel meer opties ontstaan, heb jij veel meer mogelijkheden met jouw persoonlijke- en/of bedrijfspagina. Zo kunnen mensen direct contact met jou of jouw bedrijf zoeken en zijn ze direct in staat om jouw website te bezoeken.

Het is belangrijk om te bedenken wat je met jouw LinkedIn pagina’s wilt bereiken en hoe. Zo kun je denken: ik post veel voorbeelden van klantcases op mijn bedrijfspagina, ik neem een ”vraag demo aan”-knop. Dit omdat mensen geïnspireerd raken door mijn voorbeelden en gebruik willen gaan maken van mijn diensten.

Ook kun je denken: Ik ga een training geven en post hiervan veel op mijn LinkedIn. Ik ga een ”aanmelden”-knop op mijn LinkedIn plaatsen zodat mensen zich direct kunnen inschrijven voor de eerstvolgende training. 

Deze nieuwe update geeft onverwachte mogelijkheden die jouw LinkedIn pagina weer een extra zetje in de rug kunnen geven.

Meer weten over jouw LinkedIn of andere social strategie? Of wil je het beheer van jouw sociale media uit handen geven om je te kunnen focussen op andere onderdelen van jouw bedrijf? Neem contact op met onze digital marketing afdeling!