Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

Tip 4 om jouw webshop in 2023 te laten groeien (door Yen-Hsin Lee)

Categorieën: 

Wil jij weten hoe je jouw webshop in 2023 kunt laten groeien? Bekijk dan snel de video van Yen-Hsin Lee (Sprinque) die haar beste tip(s) deelt.

Inleiding

Naarmate de concurrentie op het gebied van B2B e-commerce blijft groeien, wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om een sterke online aanwezigheid te hebben. Om zich te onderscheiden van de concurrentie is het essentieel om een solide strategie te hebben.

Yen-Hsin Lee, van Sprinque, deelt haar tip voor het laten groeien van een webwinkel in 2023. Deze tip omvat het belang van betaalmogelijkheden. Het laten betalen op factuur is gebruikelijk in B2B. Maar lang niet alle B2B webshops bieden dat aan klanten die ze nog niet kennen. Ze vinden het risico vaak te groot. Je kunt nu je B2B klanten op factuur laten betalen (bijv. met een termijn van 30, 60 of 90 dagen) zonder dat je risico loopt. Een partij als Sprinque neemt dat risico over. 

Tip: Achteraf betalen voor B2B bedrijven

Waarom nou je klant op factuur laten betalen? Simpelweg niet iedere inkoper heeft toegang tot ‘iDeal van de zaak’ of de bedrijfscreditcard. Vaak is het ook beleid om alleen in te kopen bij ondernemingen die achteraf betalen toe laten. Het toelaten van betalen op factuur leidt dus tot een hogere conversie en meer omzet. Om de risico’s van achteraf betalen te beperken, geven veel webshops deze mogelijkheid alleen aan gecontroleerde en bestaande klanten. Het checken van nieuwe klanten leidt er vaak toe dat men niet direct kan bestellen. Dat zit een hoge conversie en een omzet vergroting dus in de weg. Een ‘B2B achteraf betaalmethode’ als Sprinque lost dit op. Sprinque doet een snelle automatische creditcheck en neemt het risico over. Kortom, jij ontvangt je geld, bespaart tijd op debiteurenbeheer en de klant kan achteraf betalen.

Conclusie

Kortom, is het aanbieden van ‘achteraf betalen’ zonder risico en debiteurenbeheer via je webshop nu niet alleen voor consumenten, maar ook voor (hoge) B2B transacties mogelijk. Het helpt je je cashflow op orde te houden,  klantenrelaties op te bouwen, een concurrentievoordeel te behalen, de verkoop te verhogen en risico’s te beheren.

Dit was onze vierde tip om jouw webshop te laten groeien in 2023. We hebben er nog 4 voor je!