De juiste advertentiekanalen kiezen voor je webshop

“Welke type campagne kan ik het beste gebruiken op mijn webshop”? Op deze veelgestelde vraag is geen eenduidig antwoord te geven, want geen webshop is hetzelfde. Maar met kennis over je doelgroep, branche, assortiment én basiskennis over het type advertenties op verschillende kanalen, start je zelf met het beantwoorden van deze vraag.

De basis van adverteren

Laurens van Tomahawk Digital Marketing vertelt je in een gesprek met onze Angelique alles over Google, Facebook en Microsoft Ads en wat ze voor jouw webshop kunnen betekenen.

De voordelen van Search en Shopping ads

Zodra er in Google of Bing actief wordt gezocht op termen die relevant zijn voor de producten die je aanbiedt, moet jouw product verschijnen om de potentiële klant te bereiken en een conversie binnen te halen. Dit is precies wat search advertenties en shopping advertenties voor je doen. Search ads staan boven of naast de niet-betaalde zoekresultaten. Shopping ads staan boven de Search ads en worden vergezeld door een afbeelding, prijs en doorklikmogelijkheid met nog meer relevante informatie.

Adverteren op Google of Facebook?

Via het Google netwerk kun je niet alleen adverteren via Search en Shopping, maar ook op YouTube en Gmail. Adverteren op Bing is vooral interessant als je in Duitsland actief bent en dit is mogelijk via Microsoft Ads. Daarnaast zijn er nog social media kanalen. Hier kun je ideaal retargeten, waarbij producten die jouw webshopbezoekers hebben bekeken (zonder te kopen) weer onder de aandacht worden gebracht op Facebook en Instagram. Zijn je klanten vooral andere bedrijven? Bekijk dan de mogelijkheden van LinkedIn.

Kortom, breng je producten daar onder de aandacht waar je doelgroep zich bevindt. Zo heb je de grootste kans op conversies. En mocht je hier wat extra hulp bij nodig hebben, neem dan contact met ons op. Elke week delen we nieuwe online marketing insights. Blijf op de hoogte en meld je hier aan.

Wil jij gratis beter worden in online marketing? Samen met online marketing agency Tomahawk hebben wij 6 toepasbare online marketing insights gebundeld. Zes weken lang krijg jij elke week een online marketing insight in je inbox over hoe je beter kunt worden in een belangrijk onderdeel van online marketing. Vul het formulier hieronder in om de 6 insights te ontvangen.

    Ja, Tomahawk mag mij telefonisch benaderen voor een gratis SEA scan.