6x waarom het goed is om te bloggen op je webshop

We zien het tegenwoordig steeds vaker gebeuren dat webshops hun site ook gebruiken om te bloggen. En terecht. In deze blogpost (ja!) leggen we je met 6 redenen uit waarom bloggen op je webshop een goed idee is.

1. Google houdt van content

Als je de juiste zoekwoorden gebruikt in je blogteksten, heeft dit een positieve werking op je SEO. Hoe meer relevante content, hoe beter je te vinden bent op Google. Dit zorgt uiteindelijk voor meer verkeer richting je webshop. Bovendien kun je in je blogposts doorlinken naar andere pagina’s in je webshop, waardoor deze ook beter te vinden zijn.

2. Klanten krijgen inspiratie

Al leent de ene branche zich er wellicht beter voor dan de andere, iedere webshop kan haar klanten inspireren. Of het nou gaat om een blogpost van een modemerk waarin de laatste trends op het gebied van accessoires worden besproken of een blogpost waarin wordt uitgelegd op welke manier je het beste je doe-het-zelf pakket kunt installeren. Door het bloggen op je webshop komen je producten tot leven.

3. Profileren als thought leader

Behalve het bieden van inspiratie, kun je je blog ook inzetten om je webshop neer te zetten als expert of zelfs thought leader. Door het delen van relevante en interessante informatie passend binnen jouw markt, kun je laten zien dat je echt kennis hebt van wat je doet en wat jouw visie is op de markt. Dit zorgt ervoor dat anderen je content eerder zullen delen en geeft je webshop een betrouwbare uitstraling.

4. De doelgroep raakt betrokken

Betrokkenheid bij ons merk willen we allemaal wel; dit geldt dus ook voor webshopeigenaren. Door het schrijven van blogverhalen op je webshop, kun je meer van jezelf laten zien. Hierdoor leren bezoekers je webshop en de organisatie erachter beter kennen. Daarnaast geeft het regelmatig plaatsen van een blogpost je bezoekers een reden om terug te komen en je content te delen.

5. Het maakt interactie mogelijk

Doordat bezoekers kunnen reageren op de blogposts die je plaatst, geeft dit mogelijkheid tot interactie. Als bezoekers vragen stellen, kun je deze beantwoorden en als ze je complimenteren, kun je ze hiervoor bedanken. Ga het gesprek aan met je (potentiële) klant en leer deze zo beter kennen. Zo kun je ook beter inspelen op wensen en behoeften.

6. Je conversie stijgt

Het belangrijkste blijft dat al deze bezoekers ook tot aankoop overgaan. Alle bovenstaande punten dragen eraan bij dat de bezoeker eerder een klant wordt. Hij vindt je eerder op Google, raakt geïnspireerd over je producten, heeft vertrouwen in je shop, heeft je ondertussen beter leren kennen en is het gesprek met je aangegaan. Dit maakt de customer journey van de bezoeker aangenamer, waardoor het waarschijnlijker wordt dat hij tot conversie overgaat.

Ben jij al aan het bloggen op je webshop of wil je blogfunctionaliteit op je webshop? Neem dan contact op met ons via contact@h1.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *