Meld je gratis aan voor onze aankomende webinars & events

Een primeur voor Hellopets met wooof.xyz

Categorieën: 

De eerste Shopware 6 met Klaviyo als e-mail automation marketing tool

Klaviyo is wellicht nog niet zo bekend in Nederland als bijvoorbeeld een Mailchimp, maar het is tijd dat daar verandering in komt. Net als Mailchimp is Klaviyo een e-mail service provider (ESP), waarmee je op een makkelijke manier je eigen mail templates bouwt en mailings naar je klanten verstuurd. Klaviyo doet dit op een hele slimme manier.

Klaviyo is een snelle schaalbare datagedreven ESP met focus op e-commerce. Naast een gebruiksvriendelijke interface is het makkelijk om marketing automation, zoals o.a herhaalaankopen, winback, cross- en upsell op te zetten. Toegevoegde waarde zit vooral in de laag intelligentie die Klaviyo om de data heen heeft gebouwd, dit maakt productaanbevelingen, uitgebreide dashboarding en CLV (Customer lifetime value) analyses mogelijk.”

Ivan van Wooof.xyz

Samen met Hellopets, waaronder het label wooof.xyz valt, Klaviyo en Michelle (e-mailconsultant.nl) hebben wij samen de eerste implementatie van Klaviyo met Shopware 6 weten te realiseren. Hier zijn we dan ook enorm trots op! Het was voor ons super tof dat wij de koppeling van Klaviyo met Shopware als eerste konden uit proberen. In de periode van deze ontwikkeling zijn we zelf ook helemaal overtuigd geraakt van de kracht van Klaviyo. Dat motiveerde ons dus nog meer om een goede koppeling te bewerkstelligen. Samen met Hellopets, Michelle, Overdose en Klaviyo hebben we hard gewerkt naar de eerste release van de plugin. Die wordt binnenkort aangekondigd!

Waarom klaviyo voor wooof.xyz

Ivan (wooof.xyz): “Met Mailchimp hebben we jarenlang een betrouwbare en makkelijk werkbare oplossing gehad voor de email marketing activiteiten van onze merken. Echter liepen we al een tijdje tegen beperkingen aan om goed in te kunnen spelen op retentie. Dit is voor Hellopets eigenlijk nog belangrijker dan acquisitie. Klaviyo is een snelle schaalbare datagedreven ESP met focus op e-commerce.

Naast een gebruiksvriendelijke interface is het makkelijk om marketing automation, zoals o.a herhaalaankopen, winback, cross- en upsell op te zetten. Toegevoegde waarde zit vooral in de laag intelligentie die Klaviyo om de data heen heeft gebouwd, dit maakt productaanbevelingen, uitgebreide dashboarding en CLV (Customer lifetime value) analyses mogelijk.

Doorslaggevend was de nieuwe koppeling met Shopware 6, want de kern van goede gepersonaliseerde marketing zit immers in de juiste data gebruiken.”

“De basis van goede e-mailmarketing is het hebben van de juiste data. Door de robuuste Shopware 6 koppeling van Klaviyo, komt alle data binnen die we nodig hebben om de ambitieuze e-mailmarketing doelen van Hellopets waar te gaan maken. Denk hierbij aan volledige contact synchronisatie, order data, abandoned browse en abandoned cart gegevens.”

Michelle van e-mailconsultant.nl

Geautomatiseerde nieuwsbrieven

Michelle (e-mailconsultant.nl): “De basis van goede e-mailmarketing is het hebben van de juiste data. Door de robuuste Shopware 6 koppeling van Klaviyo, komt alle data binnen die we nodig hebben om de ambitieuze e-mailmarketing doelen van Hellopets waar te gaan maken. Denk hierbij aan volledige contact synchronisatie, order data, abandoned browse en abandoned cart gegevens.

Met deze data en de slimme mogelijkheden van Klaviyo is e-mailconsultant.nl in samenwerking met het marketing team van Hellopets hard aan de slag gegaan. Eerst met de account en template setup, en vervolgens met de nieuwsbrief die makkelijk is op te maken met de drag en drop editor van Klaviyo. Deze wordt wekelijks verzonden naar de contacten database die live wordt geupdate door de koppeling. 

Daarnaast staan de eerste geautomatiseerde nieuwsbrieven (flows) live, zoals de welkomst flow, achtergelaten winkelwagen en Replenishment. Het mooie van de koppeling is dat we de flows realtime kunnen sturen en we dus direct kunnen inspelen op de informatie en koopbehoefte van onze klanten.”