Stylen van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop

Heb jij een webshop? Dan is de kans groot dat je vanuit je webshop een aantal e-mails uitstuurt naar je klanten. Bedenk je nu even hoe die e-mails eruitzien. Is dit in lijn met je huisstijl? Zijn de e-mails responsive? Is het leuk om te zien voor je klanten? Nee? Lees dan snel verder over het stylen van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop!

Welke webshop e-mails zijn er?

Welke e-mails je uitstuurt, is afhankelijk van de instellingen in je webshop of het maatwerk dat al dan niet is gedaan. Een aantal voorbeelden:

  • Welkomstmail: Na het aanmaken van een account ontvangt de klant een e-mail waarin de aanmelding wordt bevestigd en de klant wordt welkom geheten.
  • Orderbevestiging: Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de klant een bevestiging van zijn of haar bestelling.
  • Verzendbevestiging: Na het verzenden van de bestelling ontvangt de klant hier een bevestiging van.
  • Review aanvraag: Twee weken na de bestelling wordt de klant gevraagd een review achter te laten. Soms gebeurt dit vanuit een extern review systeem zoals KiyOh of WebwinkelKeur.
  • Back in stock e-mail: De klant ontvangt een e-mail wanneer het gewenste product, dat eerder uitverkocht was, weer op voorraad is. Lees hier meer over deze e-mail.

Natuurlijk kun je ook nieuwsbrieven en campagnes uitsturen via bijvoorbeeld MailChimp. De styling van die mailings staan los van de e-mails die je stuurt vanuit je webshop. Uiteraard kunnen we je ook helpen met een mooi template voor de e-mails die je vanuit zo’n e-mailprogramma stuurt, zodat deze overeenkomen met je andere e-mails en een professionele uitstraling hebben.

Waarom kiezen voor het stylen van je e-mails?

Er zijn een aantal redenen waarom je het goed is om je e-mails te (laten) stylen. Ten eerste ziet het er een stuk professioneler uit. Hierdoor komen je e-mails ook betrouwbaar over en wek je vertrouwen bij je klant. Daarbij zorg je er met het stylen van je e-mails voor dat deze overeenkomen met de huisstijl van je webshop. Dit draagt bij aan de branding van je merk. Ook biedt het de kans om extra informatie mee te geven aan je klant zoals je telefoonnummer, USP’s en sociale media kanalen. Het stylen kan van basic tot volledig gepersonaliseerd, afhankelijk van jouw wensen.

Voor onze klant Bagoes hebben we de orderbevestiging gestyled. Bekijk hieronder de verschillen!

Voor:

Na:

Heb jij interesse in het laten stylen van de e-mails die je verstuurt vanuit je webshop? Neem dan contact met ons op via het contactformulier aan de rechterkant. We bespreken dan graag de mogelijkheden voor jouw webshop!