De juiste advertentiekanalen kiezen voor je webshop

“Welke type campagne kan ik het beste gebruiken op mijn webshop”? Op deze veelgestelde vraag is geen eenduidig antwoord te geven, want geen webshop is hetzelfde. Maar met kennis over je doelgroep, branche, assortiment én basiskennis over het type advertenties op verschillende kanalen, start je zelf met het beantwoorden van deze vraag.

“De juiste advertentiekanalen kiezen voor je webshop” verder lezen

Een webshop voor de bouw- of installatiematerialen groothandel

technische-b2b-bouwmaterialen-groothandel

De afgelopen maanden hebben wij onderzoek gedaan naar b2b technische bouw- en installatie groothandel branche. Hieruit zijn een aantal waardevolle inzichten gekomen. Zo bleek dat 48% van de groothandels in de technische bouw- en installatiebranche een b2b webshop heeft. Van de organisaties die geen webshop hebben, heeft 21% aangegeven in de toekomst wel een b2b groothandel webshop te willen starten.

“Een webshop voor de bouw- of installatiematerialen groothandel” verder lezen

8 tips voor minder retourzendingen

Bijna de helft van de online gekochte kleding wordt in Nederland retour gestuurd. Dit is een steeds groter probleem aan het worden. Niet alleen leidt dit tot grote verliezen voor webshops, het mag duidelijk zijn dat het ook een grote impact op het milieu heeft. In 2019 maakte Nieuwsuur al een reportage over de problematiek bij de online kleding industrie. Echter werden hier geen tips gegeven hoe deze retouren verminderd kunnen worden. Niet alleen de consument, ook webshopbeheerders kunnen stappen ondernemen om het aantal retouren te verminderen. In deze blog geven we je 8 tips om direct te zorgen voor minder retouren.

“8 tips voor minder retourzendingen” verder lezen

Je e-commerce organisatie voorbereiden op de ‘echte’ overgang na de Brexit

brexit e-commerce impact

Wat zijn de gevolgen van Brexit voor E-commerce? Op 31 januari 2020 heeft het Verenigd Koninkrijk officieel de Europese Unie verlaten. Ondanks de nog steeds aanhoudende onzekerheid komt er op 31 december 2020 een eind aan de overgangsperiode. Ongetwijfeld gaat er veel veranderen voor bedrijven die handel drijven met het Verenigd Koninkrijk. De voorwaarden voor de toekomstige handelsrelatie tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk zijn nog onzeker, daarom is het verstandig rekening te houden met de mogelijke impact op e-commerce en jouw organisatie.

“Je e-commerce organisatie voorbereiden op de ‘echte’ overgang na de Brexit” verder lezen

DP Creative is nu onderdeel van H1 Webdevelopment

Peter de Jong DP Creative

We hebben weer nieuwe collega’s! Het Rotterdamse design- en webdevelopmentbureau DP Creative is per 1 november 2020 onderdeel van H1 Webdevelopment.

Oprichter Peter de Jong blijft betrokken en gaat de divisie DP Creative leiden. Peter was op zoek naar een sterke partner die zijn bedrijf kan helpen om door te groeien naar grotere klanten en een klantenportfolio buiten de regio Rotterdam.

“DP Creative is nu onderdeel van H1 Webdevelopment” verder lezen

Verbeter je print orderbevestiging met de nieuwe Print Order plugin

Het is een ergernis van veel klanten. Nadat zij afgerekend hebben op je webshop, printen ze hun orderbevestiging uit. Op de afgedrukte pagina zijn lelijke kopteksten en voetteksten met URL’s te zien. Dit is een lelijk gezicht waar je klanten niet op zitten te wachten. Met de nieuwe Print Order plugin is dat verleden tijd. In deze blog leggen we je de nieuwe Shopware 6 plugin uit en waarom het een must have is voor jou als webshopbeheerder.

“Verbeter je print orderbevestiging met de nieuwe Print Order plugin” verder lezen

Meer omzet door meer overzicht in je webshop!

Je herkent het wel: je bent op een webshop aan het kijken naar een nieuwe smartphone. Er zijn talloze modellen waaruit je kunt kiezen, in verschillende kleuren, met verschillende levertijden en met verschillende prijzen. Al snel zie je door de bomen het bos niet meer. De nieuwe ‘variants list on product detail page’ Shopware plugin biedt dan uitkomst! In deze blog leggen we je deze nieuwe plugin uit én waarom deze een must have is voor je webshopbezoeker.

“Meer omzet door meer overzicht in je webshop!” verder lezen

Minder scrollen, door meer producten!?

Veel webshopbezoekers zien graag snel in één overzicht welke producten er allemaal beschikbaar zijn in je webshop. Als er meerdere producten naast elkaar getoond kunnen worden, hoeft je bezoeker minder lang te scrollen en heeft hij het product sneller gevonden. Op deze manier voorkom je dat je bezoeker afhaakt op je pagina. Met de nieuwe Shopware plugin ‘Blocks unlimited’, kun je maar liefst 6 producten naast elkaar tonen. In deze blog leggen we je uit hoe deze plugin werkt en waarom iedere Shopware webshop deze plugin zou moeten downloaden.

“Minder scrollen, door meer producten!?” verder lezen

Het Mega Menu, van snelle bezoekers naar tevreden klanten

Vandaag de dag bepaald een webshopbezoeker sneller dan ooit of hij op een pagina blijft of niet. Wanneer er bezoekers op je webshop komen, is het belangrijk dat deze snel kunnen vinden wat zij zoeken. Als je bezoekers niet snel genoeg kunnen vinden wat zij zoeken, klikken ze weg en ben je je bezoekers kwijt. Dit is jammer want dit had je kunnen voorkomen. In deze blog leggen we je onze nieuwe Shopware Mega Menu plugin uit en waarom deze plugin ervoor kan zorgen dat je bezoekers klant worden.

“Het Mega Menu, van snelle bezoekers naar tevreden klanten” verder lezen